Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Ugens øvelse: Meditation mod stress

Denne uges øvelse mod stress har vi fået fra direktør Marlene H. Sylvester-Hvid, som selv bruger den hver morgen.

Foto: Kristian Brasen
Foto: Kristian Brasen

Find et stille sted, sæt dig på en stol eller på gulvet med strakt ryg i skrædderstilling. Se ned i gulvet ca. en meter frem for dig. Hold hænderne i skødet - eller som Marlene gør på billedet. Det giver en god kropsholdning, ligesom tommelfingrenes kontakt med hinanden i niveau med maven giver god energi ifølge zen-tankegangen.Tæl dine udåndinger op til ti, og start så fra et igen. Hold fokus på at tælle, også når tankerne begynder at poppe op. Det er her, meditationen virker: Tankerne får lov til at flyde frit, men uden at blive holdt fast og bearbejdet aktivt.Mediter i omkring 20 minutter. Stræk dig og rejs dig langsomt efter meditationen.Klip øvelsen ud eller print fra www.berlingske.dk/stress I næste uge får du en ny øvelse mod stress.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.