Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Trøjen er tilbage: Danmark skal igen spille i Hummel

Dansk Boldspil-Union (DBU) og Hummel indgår samarbejde, og fodboldspillerne skal igen spille i dansk design.

Danmark har før haft stor succes i Hummel og vandt EM 92 i trøjen.
Danmark har før haft stor succes i Hummel og vandt EM 92 i trøjen.

Da det danske landshold vandt europamesterskabet i 1992, var det iført Hummel-trøjer i dannebrogsfarverne rød og hvid.

Og nu skal de danske landsholdsspillere igen være klædt i det ikoniske design, da Dansk Boldspil-Union (DBU) og Hummel fredag indgik et otteårigt samarbejde.

Torsdag kom det frem, at Adidas efter 12 år sluttede samarbejdet med DBU, da de vil prioritere deres fodboldmarkedsføring på en række andre initiativer.

Hos DBU er man glad for, at landsholdet igen skal spille i dansk design.

- Vi er meget begejstret over at have Hummel tilbage som sponsor. Mærkets dybe rødder i både Danmark og fodboldkulturen stemmer rigtig godt overens med vores ønsker for en stærk samarbejdspartner, lyder det i en pressemeddelelse fra unionen.

- Med Hummel-vinkler tilbage på ærmerne er vi sikre på, at vores nationale fodboldstolthed når nye højder, siger kommerciel direktør for DBU Katja Moesgaard.

Og for Hummel er det som at komme hjem.

- Det danske fodboldlandshold og DBU er allerede en del af vores brand-dna, så i dag er det som at komme hjem igen og en stor dag for os, lyder det i pressemeddelelsen.

Michael Laudrup i aktion for Danmark under VM i Mexico 1986
Michael Laudrup i aktion for Danmark under VM i Mexico 1986

- Vi tror grundlæggende på, at vi sammen med DBU kan skabe værdi og historie for Danmark og de danske fans, og at vi sammen kan skabe positiv forandring gennem fodbolden, siger ejer af Hummel og bestyrelsesformand Christian Stadil.

Designprocessen omkring den nye nationale spilledragt er allerede skudt i gang, og med et løfte om nye ikoniske designs ledes der frem mod et færdigt resultat, som offentliggøres til sommer.

Dermed sparkes samarbejdet i gang lige op til OL i Brasilien, hvor den nye landsholdstrøje får debut.

Aftalen er omfattende og spænder over herrelandshold, kvindelandshold, fodboldskoler samt en række fælles initiativer målrettet de danske fans.

/ritzau/

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.