Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Sponsorekspert: Wozniacki er mere værd uden for banen

Tennisstjernen står stærkt, når hun skal genforhandle aftaler eller finde nye sponsorer, mener Thomas Badura.

Caroline Wozniacki vandt lørdag Australian Open i Melbourne. Det var danskerens første grand slam-titel. Scanpix/Dita Alangkara
Caroline Wozniacki vandt lørdag Australian Open i Melbourne. Det var danskerens første grand slam-titel. Scanpix/Dita Alangkara

Med sejren i Australian Open kan Caroline Wozniacki se frem til at blive endnu mere forgyldt, end hun er i forvejen.

Det mener Thomas Badura, der er direktør i sponsorrådgivningsfirmaet SponsorPeople.

Han vurderer, at den 27-årige tennisstjerne med sejren vil hæve sine sponsorindtægter betragteligt.

»Nu har hun virkelig slået sit navn fast, og det giver hende nogle ekstra muligheder.«

»Wozniacki leverer varen sportsligt, og når hun samtidig som person er udadvendt og professionel, så vil det afspejle sig i hendes sponsorindtægter«, siger Thomas Badura.

Danskeren har blandt andre store mærkevarer som Adidas, Rolex og Babolat som sponsorer.

»Først og fremmest vil Wozniackis sponsorer sandsynligvis belønne hende for at vinde en grand slam-titel«, siger Badura.

»Dernæst står hun bare stærkt, når hun skal genforhandle aftalerne med sine nuværende sponsorer, og så er der også helt nye og potentielle sponsorer.«

Med triumfen i Melbourne har Caroline Wozniacki passeret en samlet præmieindtjening på 180 millioner kroner over hele karrieren.

Thomas Badura vurderer, at danskeren er endnu mere værd uden for banen.

»Hvis det ikke allerede er sket, så kommer hendes sponsorindtægter til at overstige hendes totale præmieindtægter.«

»Hun er den danske sportsudøver, der ligger klart bedst i forhold til sponsorindtægter«, siger han.

Thomas Badura mener også, at Wozniacki efter karrieren vil være interessant for internationale mærkevarer.

»Det vil hun være.«

»Fra et professionel synspunkt bliver det spændende at se, hvilke typer aftaler, hun vil lave fremadrettet.«

»Det kan være andre brands og produkter, der er interesseret i hende, hvis hun ikke er så aktiv på tennisbanen om tre til fem år.«

»Hvis hun på et tidspunkt bliver mor, så åbner det også mulighed for en anden type sponsorer,« siger han.

Lørdagens sejr i Melbourne indbringer Caroline Wozniacki en præmiecheck på 19,4 millioner kroner. Samtidig sender triumfen hende op på førstepladsen på verdensranglisten, når den bliver opdateret den kommende mandag.

 

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.