Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Fastfoodgigant stopper som OL-sponsor

McDonalds stopper som sponsor for OL efter et samarbejde, der har strakt sig siden 1976.

McDonalds stopper som OL-sponsor, men tager dog vinter-OL næste år med. Reuters/Mariana Bazo
McDonalds stopper som OL-sponsor, men tager dog vinter-OL næste år med. Reuters/Mariana Bazo

Fastfoodkæden McDonalds stopper sit langvarige engagement som sponsor for De Olympiske Lege.

Det meddeler Den Internationale Olympiske Komité (IOC) fredag.

»IOC og McDonalds annoncerer, at de efter gensidig aftale bringer deres verdensomspændende samarbejde til en ende,« lyder det fra IOC.

Den amerikanske fastfoodkæde har været OL-sponsor siden 1976 og stopper sit engagement med øjeblikkelig virkning.

McDonalds vil dog være sponsor for vinter-OL i sydkoreanske Pyeongchang i februar 2018, skriver nyhedsbureauet AFP.

De næste sommerlege afvikles i den japanske hovedstad, Tokyo, i sommeren 2020.

Også her var det planen, at McDonalds skulle være sponsor, men det bliver ikke tilfældet.

/ritzau/

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.