Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Dansk sprinter går glip af semifinale ved indendørs-VM

Personlig rekord på 60 meter var ikke nok for Mathilde Kramer, der må forlade VM efter indledende runde.

Mathilde Heltbech, Helsignør og Mathilde U. Kramer, Aabenraa 09.08.2015. Danske Mesterskaber i atletik på Ceres Park, Aarhus.
Mathilde Heltbech, Helsignør og Mathilde U. Kramer, Aabenraa 09.08.2015. Danske Mesterskaber i atletik på Ceres Park, Aarhus.

Dansk atletiks deltagelse ved indendørs-VM i Birmingham varede mindre end otte sekunder.

Som ventet lykkedes det nemlig ikke den eneste danske deltager ved mesterskaberne, sprinteren Mathilde Kramer, at komme videre fra indledende runde i 60 meter løb.

Kramer løb de 60 meter på 7,43 sekunder. Det rakte til en syvendeplads i heatet, hvor de tre bedste gik videre til semifinalen.

Derudover blev der uddelt billet til semifinalerne til de seks hurtigste løbere, der ikke havde kvalificeret sig gennem heatplaceringen, men heller ikke her kunne sønderjyden klemme sig ind.

Hun kan dog glæde sig over, at tiden forbedrer hendes personlige rekord med en hundreddel af et sekund.

Mathilde Kramer er med ved VM på et wildcard, efter at den eneste VM-kvalificerede dansker, Benjamin Lobo Vedel, måtte melde afbud.

 

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.