Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Brøndby om direktør-farvel: Han var en af de »tunge« drenge

Tirsdag meldte Brøndby ud, at superligaklubbens kommunikations- og marketingsdirektør, Anders Bay, stopper med øjeblikkelig virkning.

Ifølge Anders Bay sker bruddet på baggrund af en uenighed om, hvordan hans position fremover skulle være i Brøndby. Men trods uoverensstemmelsen forsikrer Brøndbys bestyrelsesformand, Jan Bech Andersen, at bruddet sker i fred og fordragelighed. Han forklarer, at Anders Bay stopper, fordi klubben har ansat den kommercielle direktør Henrik Bartholdy, som fremover vil have ansvarsområder, der tidligere var underlagt Anders Bay.

»Det er en helt naturlig del i forhold til at gøre forretningen klar mod de mål, som vi har skitseret. Anders Bay er kompetent, erfaren og kender spillet om ordet på bordet, men han er en ’tung<saxo:ch value="226 128 153"/> dreng, og vi er også nødt til at tilpasse os,« siger Jan Bech Andersen.

»Anders Bay har gjort et godt stykke arbejde i fase 1 - det takker vi ham for, men nu ændrer vi organisationsplanen en smule, og når folk ikke passer ind dér, så er vi bare nødt til at gøre, som vi har sagt, vi vil gøre - nemlig at få klubben til løbe økonomisk rundt før transfer før 2016,« tilføjer Jan Bech Andersen og slutter:

»Det er som sagt foregået i mindelighed og er ikke noget, der er sket over natten, men derfor er det altid trist at skilles veje med en god medarbejder, der også er blevet til en god ven.«

Anders Bay nåede at være i Brøndby i halvandet år.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.