Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Adidas afslutter mangeårigt samarbejde med DBU

Når sponsoraftalen mellem Adidas og DBU udløber i juli, er der tale om et punktum for det tætte parløb.

Adidas har valgt ikke at forlænge samarbejdet med Dansk Boldspil-Union (DBU), som gennem knap 12 år har betydet, at fodboldlandsholdet har optrådt i spillerdragter fra netop det tøjfirma.

- Hos Adidas Danmark har vi valgt at prioritere vores fodboldmarkedsføring på en række nye, spændende initiativer i de kommende år, og derfor er tiden inde til at afslutte partnerskabet med DBU, siger Lars Rønne, nordisk chef for marketing og kommunikation hos Adidas, i en pressemeddelelse.

Siden 2004 har de danske landshold optrådt i 17 forskellige Adidas-dragter på ude- og hjemmebane. Det er slut nu.

- Det er naturligvis altid lidt vemodigt at sige farvel til en partner, man har arbejdet sammen med i så mange år.

- Vi har været særdeles tilfredse med samarbejdet med Adidas og vil gerne takke for de mange oplevelser, vi sammen har skabt for de danske fans og fodboldspillere, lyder det fra Katja Moesgaard, kommerciel direktør hos DBU.

Adidas er sponsor for nogle af de største klubber i verden som Manchester United, Real Madrid, Bayern München, Juventus, Chelsea og AC Milan.

En række af verdens bedste spillere optræder i Adidas-fodboldstøvler, herunder Lionel Messi, Gareth Bale, Thomas Müller, Luis Suárez, James Rodríguez, Diego

Costa og Mesut Özil.

/ritzau/

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.