Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
RokokoPosten

RokokoPosten: PostNord overtager S-tog

RokokoPosten: Fremover skal post i Danmark hentes i S-toget, når det stopper ved den lokale perron i Stor­københavn.

RokokoPosten: Fremover skal post i Danmark hentes i S-toget, når det stopper ved den lokale perron i Stor­københavn.
RokokoPosten: Fremover skal post i Danmark hentes i S-toget, når det stopper ved den lokale perron i Stor­københavn.

RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm.

Alle RokokoPostens nyheder er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden.

I resten af landet anbefaler PostNord, at man gør brug af selskabets hent-dit-brev-hos-afsenderen-service.

I går blev det annonceret, at firmaet PostNord har vundet en licitation til fremover at varetage driften af det storkøbenhavnske S-togsnet. Det betyder, at postudbringning og togdrift fremover vil blive kombineret.

»Fusionen er oplagt, da der i begge tilfælde er tale om store virksomheder, der lever af logistik og transport, og der er trods alt ikke videre stor forskel på at fragte breve eller pakker og fragte mennesker. Derfor giver en sammen­lægning oplagte stordriftsfordele for begge parter,« siger pressetalsmand i PostNord Anders Jørgensen.

Han fortæller, at al dansk post fremover vil blive bragt ud med S-tog, hvor modtagerne skal sørge for at samle den op på den nærmeste station. Anders Jørgensen anerkender, at det kan give udfordringer.

»Selvfølgelig skal man være hurtig, hvis man skal finde sin forsendelse, inden toget kører igen. Men det smarte er, at toget kommer tilbage blot få timer efter, og man altså bare kan vente på perronen og gøre et nyt forsøg,« siger pressetaltsmanden og fortæller, at modellen også har fordele for forbrugerne.

»Vi regner med, at særlig pakkeposten vil nyde godt af det nye distributions­netværk. Fremover vil alle pakker blive placeret på gulvet i toget mellem cykelpladserne, hvorved vi regner med, at en markant lavere procentdel end hidtil vil lide overlast under udbringningen,« siger han.

For togpassagererne vil den største forandring ifølge talsmanden være, at en del tog af meget komplekse grunde, der ikke kan forklares med ord, udebliver fra stationerne på de forventede tidspunkter. Men det regner han dog ikke med, at passagererne vil opleve som et problem.

»Hvis man skulle opleve, at ens S-tog ikke kommer, vil PostNord sørge for at lægge en lille seddel på stationen, der giver en ret til at henvende sig i en Kvickly eller SuperBrugsen få kilometer derfra, hvor man efter blot et par dage og en time eller to i kø kan få udleveret en erstatningsbillet.«

For de postbrugere, der ikke bor i nærheden af S-togsnettet, findes der heldigvis oplagte alternativer, siger Anders Jørgensen.

»Hvis man bor langt væk, kan man enten tage en afslappende biltur til den nærmeste S-togsstation eller bruge den service, som vi tidligere har lanceret, hvor man henter posten hos afsenderen.«

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.