Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
RokokoPosten

RokokoPosten: Mand på 35 stadig bevæget efter David Bowies død

RokokoPosten: »Jeg har ikke engang fået hørt den, der handler om Mars,« hulker Søren Madsen, der blev så berørt af den britiske kunstners dødsfald sidste år, at han heller ikke har taget stilling til, om albummet »Let’s Dance« er for poppet.

Arkivfoto. RokokoPosten: »Jeg har ikke engang fået hørt den, der handler om Mars,« hulker Søren Madsen, der blev så berørt af den britiske kunstners dødsfald sidste år, at han heller ikke har taget stilling til, om albummet »Let’s Dance« er for poppet.
Arkivfoto. RokokoPosten: »Jeg har ikke engang fået hørt den, der handler om Mars,« hulker Søren Madsen, der blev så berørt af den britiske kunstners dødsfald sidste år, at han heller ikke har taget stilling til, om albummet »Let’s Dance« er for poppet.

RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm.
Alle RokokoPostens nyheder er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden.

Det kom som et stort chok for mange, da 69-årige David Bowie døde 10. januar sidste år. Meget få havde kendt til den indflydelsesrige kunstners kræftsygdom, derblev hans endeligt kort efter udgivelsen af albummet »Blackstar«.

Også Søren Madsen blev stærkt berørt.

»Jeg kunne ikke tro det, da jeg så nyheden på nettet. Tænk, at han pludselig ikke fandtes længere. Han, som har betydet så meget for verden og gjort så meget for musik, for kunst, ja, for menneskeheden,« husker den 35-årige mand, der stadig ikke er kommet sig helt. Faktisk har Søren Madsen været så bevæget, at han endnu ikke fået hørt noget af David Bowies musik.

»Selvfølgelig kan man ikke undgå at samle et par numre op, når man er i byen, og mine venner delte da også en masse af deres yndlingsvideoer lige efter hans død. Men jeg fik dem bare aldrig hørt, fordi jeg var så berørt,« forklarer han og tilføjer, hvordan han derfor heller ikke har kunnet deltage ordentligt i de mange diskussioner om Bowies musik.

»Var »Let’s Dance« et poppet makværk, der ødelagde arven fra Berlin-trilogien og den utrolig fremsynede »Scary Monsters (and Super Creeps)«? Blev Tin Machine (et band, som Bowie var med i fra 1989-91, red.) voldsomt undervurderet? Hvad betyder al symbolikken i »Blackstar«? Jeg aner det ikke.«

Heller ikke »Life on Mars«, en af Bowies mest kendte sange, har Søren Madsen nået at høre: »En af mine veninder, som er kæmpe Bowie-fan, nynner den hele tiden, men det er jo ikke det samme som at høre den rigtige version. Hun synger også en smule falsk, hvilket ødelægger oplevelsen.«

Søren Madsen er dog stærkt opsat på at råde bod på sin forsømmelse meget snart.

»Jeg skal i hvert fald have downloadet »Hunky Dory«. Eller, nå nej, man kan vel bare høre den gratis på Spotify? Det må jeg finde ud af, i hvert fald i denne måned. Bowie var så vigtig.«

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.