Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
RokokoPosten

RokokoPosten: Guide: Sådan holder du overvægten i det nye år

RokokoPosten: Når julens overdådige måltider er overstået, kan det være svært at undgå at tabe sig. Men med viljestyrke og eksperthjælp kan det lykkes at holde overvægten.

RokokoPosten guider dig til at holde overvægten.
RokokoPosten guider dig til at holde overvægten.

RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm.
Alle RokokoPostens nyheder er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden.

Julen er overstået. Hverdagen er i gang. Der er ikke længere tid til at bruge flere timer hver dag på at fylde sig med mad, og slikskålene er måske blevet udskiftet med frugtfade. For mange betyder det vægttab. Men den gode nyhed er, at sådan behøver det ikke at være. Det kræver nemlig kun en god plan og en smule viljestyrke at vedligeholde overvægten eller måske endda øge den, fortæller kostvejleder René Møller Eriksen.

Han anbefaler, at man køber stort ind af snacks og søde sager en gang om ugen, så man hele tiden har noget på lager. Desuden skal man sørge for at få rigeligt med i tasken, når man tager på arbejde.

»Ved hjælp af tro, håb og masser af snacks kan man sagtens forhindre fedtet i at forlade sidebenene. Man skal bare lægge en fornuftig plan og sørge for, at man altid har en Snickers eller andet, der kan sluges på et splitsekund, så snart den lille sult melder sig, eller man bare keder sig lidt.«

Han anbefaler desuden, at man altid har masser af chips på lager, for de er lette at få ned, selv om man ikke er sulten. Det er dog vigtigt, at man går forsigtigt frem og undgår fanatisme.

»Det er en kendt faldgrube at sætte alt ind på projektet de første uger af januar, men så mister man gejsten, og måske propper man sig så meget, at man får kvalme. Og så er det fristende at spise magert kød, groft brød og masser af salat, med det resultat at man lynhurtigt taber sig,« advarer René Møller Eriksen. I stedet bør man vænne kroppen langsomt til et konstant, højt kalorieindtag.

»Den første uge skal man måske bare spise to-tre chokoladebarer i løbet af dagen og en kvart pose chips om aftenen. Og så bare tage en lille smule mere sovs til aftensmaden. På den måde udvider man mavesækken stille og roligt og vænner langsomt kroppen til at indtage flere kalorier, end man forbrænder. Og sætter man så turbo på næste jul, kan man i løbet af et par år oparbejde en virkelig imponerende overvægt,« lover han.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.