Du er logget ind

Din profil kan bruges på berlingske.dk, business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Vi er ligeglade med, om guiden taler dansk

Når vi bliver mødt af en guide i lufthavnen eller på en udflugt på destinationen, er det okay for de fleste danskere, at guiden taler andet end dansk.

Det viser en ny undersøgelse fra charterbureauet Apollo Rejser. De har spurgt 1000 personer fra hele Danmark om deres prioriteringer på rejsen og konkluderer, at hotellets beliggenhed har størst betydning.

Det siger 64 pct. af de adspurgte. 61 pct. svarede, at prisen var afgørende for, om de valgte et specifikt tilbud, mens kun 8 pct. angav, at dansktalende personale var væsentligt. »Vi ved også, at vi danskere generelt er så gode til andre sprog, at vi er ret ligeglade med, om det er en dansker, svensker eller englænder, der tager imod os i lufthavnen eller ved hotelskranken,« siger Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo i Danmark til Standby.dk.

 

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.