Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
For abonnenter

Vandtryks-kandidat møder kritik for brug af eget medie til valgkamp

Inden længe er der valg til bestyrelsen i hovedstadens forsyningsselskab. Jesper Schou Hansen er kandidat og har opbakning fra flere prominente politikere, der ønsker et højere vandtryk. Selv fører han valgkamp gennem sin egen mediestøttede avis, og det vækker en principiel kritik fra eksperter.

Jesper Schou Hansen er i fuld færd med at føre valgkamp. For snart er der valg til posten som forbrugerrepræsentant for hovedstadens forsyningsselskab, HOFOR. Men valgkampen føres også gennem en delvist skattefinansieret avis, som han er chefredaktør for ejer af. »Det udhuler chefredaktørens troværdighed,« siger en ekspert. Arkivfoto.
Jesper Schou Hansen er i fuld færd med at føre valgkamp. For snart er der valg til posten som forbrugerrepræsentant for hovedstadens forsyningsselskab, HOFOR. Men valgkampen føres også gennem en delvist skattefinansieret avis, som han er chefredaktør for ejer af. »Det udhuler chefredaktørens troværdighed,« siger en ekspert. Arkivfoto.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.