Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

TV2 vil have lov til at sende reklamer i løbet af udsendelser

Der skal være mulighed for korte reklamepauser i lange transmissioner, mener TV2's administrerende direktør.

Det er blandt andet i programmer som Vild med dans, at TV2 vil have lov til at sende reklamer.
Det er blandt andet i programmer som Vild med dans, at TV2 vil have lov til at sende reklamer.

TV2 vil fremover have lov til at afbryde længere udsendelser som Tour de France og Vild med dans med reklamepauser.

Der fremgår af et notat med ønsker til mediepolitikken, som TV2 har udfærdiget. Her er et af de seks punkter, at kanalen ønsker friere reklameregler, skriver Mediawatch.

TV2 ønsker ikke at afbryde programmer "i et væk", siger Merete Eldrup, som er administrerende direktør for TV2. Hun påpeger, at det er en kvalitet ved TV2, at programmer ikke bliver afbrudt i tide og utide.

»Vi kan sagtens lave en aftale om, at vi generelt set ikke må afbryde vores programmer, men lange programmer såsom sportstransmissioner eller Vild med dans vil vi gerne kunne lægge en kort reklameblok ind,« siger hun.

TV2 håber, at kanalen kan skaffe flere reklameindtægter, som de seneste år har været nedadgående.

Merete Eldrup håber dog også, at nye reklameregler vil give bedre flow i programfladen.

Som reglerne er i dag, må TV2 ikke afbryde udsendelser med reklamepauser.

Men TV2 kan godt lægge et program ind i eksempelvis en sportstransmission for på den måde at placere en reklameblok imellem udsendelserne.

Det sker eksempelvis i Vild med dans, hvor der inden afgørelsen bliver sendt en vejrudsendelse, så TV2 har mulighed for at lægge reklamer ind.

»Og det er sådan set at irritere seerne lidt. Jeg tror egentligt, at vi ville kunne lave et bedre flow for seerne,« siger Merete Eldrup.

Kulturminister Mette Bock (LA) er i øjeblikket i gang med at indsamle branchens tanker og ønsker op til det medieforlig, der skal træde i kraft i 2019. Det er i den forbindelse, at TV2 melder sig på banen i den politiske debat.

/ritzau/

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.