Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Forhandlingskollaps skuffer erhvervsskoler

Danske Erhvervsskoler-Lederne mener, at gymnasiereformen trænger til et serviceeftersyn, og derfor ærgrer organisationen sig over de kuldsejlede forhandlinger.

Organisationen Danske Erhvervsskoler-Lederne ærgrer sig over, at forhandlingerne om en ny gymnasiereform onsdag brød sammen på grund af uenighed om karakterkrav.

»Det er meget skuffende, at forligskredsen opgav at indgå et kompromis, så man kunne enes om et samlet serviceeftersyn af gymnasiereformen. Vi havde set frem til den helt nødvendige opstramning af kravene til fremtidens elever i de gymnasiale uddannelser, som ville have givet et langt mere overskueligt og målrettet gymnasium,« siger René van Laer, der er formand for gymnasieudvalget i Danske Erhvervsskoler-Lederne, i en pressemeddelelse.

Den store knast handler om karakterkrav. Venstre og Konservative ønsker et karakterkrav på 4, mens regeringen mener, det er for højt.

René van Laer forudser, at nye forhandlinger om gymnasiet har lange udsigter på grund af det forestående folketingsvalg.

»Vi vil naturligvis gøre vores til, at en opstramning af gymnasiet bliver et valgkampstema, og at en kommende regering vil have konkrete bud med i sit regeringsgrundlag,« siger han.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.