Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

FAKTA: Elevernes holdning til skoledagens længde

76,1 procent af folkeskoleeleverne, mener i undersøgelse, at skoledagen er lidt eller alt for lang.

København: Skoledagen er for lang, efter at skolereformen trådte i kraft i 2014.

Det viser en undersøgelse fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, SFI.

15.682 elever svarer i undersøgelsen på spørgsmålet: Hvad synes du om skoledagens længde?

Her er svarene, som er indsamlet i foråret 2015 med elever fra 5., 7. og 9. klasse:

* Skoledagen er alt for kort: 0,80 procent.

* Skoledagen er for kort: 1,05 procent.

* Skoledagen er hverken for kort eller for lang: 22,01 procent.

* Skoledagen er lidt for lang: 42 procent.

* Skoledagen er alt for lang: 34,14 procent.

Kilder: Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, SFI,

/ritzau/

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.