Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Se og Hør er frifundet i sag om krænkelse af Rigmor Zobel

Rigmor Zobel havde krævet en godtgørelse på 70.000 kroner, fordi hun mente, at Se og Hør havde krænket hende.

PLUS-historie. Anklagemyndigheden har rejst tiltale i Se og Hør-sagen, hvor kendte og kongeliges privatliv er blevet krænket. Qvortrup svarer på tiltalen søndag kl. 14.05. (se Ritzau historie 061644) Arkivfoto:Otte personer tiltales i Se og Hør-sagenAnklagemyndigheden har rejst tiltale i Se og Hør-sagen, hvor kendte og kongeliges privatliv er blevet krænket.Se RB kl.10.14 -Arkiv 22.1.2015. ( Se og Hør magasiner. (Foto: Kasper Palsnov/Scanpix 2015)
PLUS-historie. Anklagemyndigheden har rejst tiltale i Se og Hør-sagen, hvor kendte og kongeliges privatliv er blevet krænket. Qvortrup svarer på tiltalen søndag kl. 14.05. (se Ritzau historie 061644) Arkivfoto:Otte personer tiltales i Se og Hør-sagenAnklagemyndigheden har rejst tiltale i Se og Hør-sagen, hvor kendte og kongeliges privatliv er blevet krænket.Se RB kl.10.14 -Arkiv 22.1.2015. ( Se og Hør magasiner. (Foto: Kasper Palsnov/Scanpix 2015)

København. Se og Hør går fri for at betale godtgørelse til Rigmor Zobel. Retten på Frederiksberg har fredag frifundet ugebladets chefredaktør, Niels Pinborg.

Rigmor Zobel havde sagsøgt Pinborg, fordi hun mente, at ugebladet i en række artikler havde krænket hende og hendes to børn.

Hun havde derfor krævet en godtgørelse på 70.000 kroner.

Artiklerne blev bragt i oktober 2014 i forbindelse med en mindre færdselssag, hvor Rigmor Zobel blev frikendt. Sagen handlede om, hvorvidt Rigmor Zobel havde kørt i bil med datteren, uden at pigen havde sele på.

Det er ikke første gang, at en kendt person har sagsøgt bladet.

For tre år siden fik Anders Lund Madsen eksempelvis tilkendt en godtgørelse på 100.000 kroner. Og i 2010 blev Andrea Rudolph tilkendt 75.000 kroner, fordi bladet havde bragt billeder af tv-værten topløs på en offentlig strand.

/ritzau/

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.