Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Rema 1000 udsat for Facebook-fup

Supermarkedskæden har sat alt ind på at få stoppet en falsk konkurrence, der lover gratis iPads i Rema 1000s navn.

Discountkrig i København - Rema1000 rykker ind i Hovedstaden.
Discountkrig i København - Rema1000 rykker ind i Hovedstaden.

En falsk hjemmeside og en side på Facebook har den seneste tid misbrugt supermarkedskæden Rema 1000 og dens kunder.

På den falske hjemmeside, der har navnet rema.dk, hvor den rigtige af slagsen hedder rema1000.dk, bliver brugerne bedt om at skrive »Tak, Rema« og derefter dele meddelelsen på Facebook. Belønningen er en iPad. Og så alligevel ikke.

Konkurrencen er fup, og Rema 1000 Danmark har intet med de falske quizzer at gøre, fortæller Anders Jensen, indkøbs- og marketingchef i Rema 1000, som blev opmærksom på sagen mandag, da kunder begyndte at henvende sig.

- De falske konkurrencer på Facebook har selvfølgelig resulteret i, at mange kunder henvendte sig mandag eftermiddag for at høre, hvordan de fik de her iPads. Samtidig blev vi kontaktet af folk, der havde en fornemmelse af, at det her ikke kunne passe, siger Anders Jensen til Berlingske Nyhedsbureau.

Kritisk for vores troværdighed

Han oplyser, at supermarkedskæden ser meget alvorligt på sagen, fordi den undergraver Rema 1000s troværdighed.

- Det er meget kritisk for os, at der er nogle, der misbruger vores navn. Vi bruger jo meget tid og energi på at opbygge vores mærke, og derfor er det selvfølgelig meget skidt, når nogle forsøger at ødelægge troværdigheden bag mærket, siger han.

Ifølge Rema 1000 arbejder virksomhedens advokater på højtryk i bestræbelserne på at få de falske konkurrencer lukket.

- Vi har sat vores advokater på sagen for at få det stoppet, og vi sætter alle ressourcer ind for at få det her stoppet hurtigst muligt. Vi vil ikke have, at forbrugerne bliver snydt på den her måde, siger han.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.