Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Kendt dansk skomærke svarer igen på massiv kritik: »Vi var forberedte«

Det er dette slogan, som Bianco Footwear nu møder massiv kritik for på Facebook.
Det er dette slogan, som Bianco Footwear nu møder massiv kritik for på Facebook.

Det affødte massiv kritik på Facebook, da Bianco Footwear mandag lancerede sin seneste reklamefilm, men det var man forberedt på, fortæller skotøjskæden til BT.

Der gik ikke mange timer, fra Bianco Footwear offentliggjorde reklamen på Facebook, der har budskabet: »Det er dyrere at være kvinde end at være mand. Ligeløn er ikke nok«, til kommentarfeltet var fyldt med negative kommentarer og beskyldninger om, at skotøjskæden udnyttede ligestillingskampen til at sælge sko.

Men det skræmmer ikke Bianco Footwear, der var forberedte på, at det kunne gå forskellige veje, da de lagde reklamen op.

»Når man går ind i en debat som den her, så skal man også være klar over, at der kan komme nogle kommentarer imod det. Vi var forberedte på, at det kunne tage flere forskellige vinkler, og det er der så kommet den her ud af nu,« siger PR-ansvarlig hos Bianco Footwear Anne Rahbek Petersen til BT.

Ifølge Anne Rahbek Petersen har man hos Bianco Footwear altid haft tradition for at lave reklamer, der markerer sig mere end andre modebrands.

»Det er jo en debat, som rammer folks følelser, og derfor har vi også været opmærksomme på, hvad der kunne komme ud af det. Så vi håber, at den her film kan være med til at udlede nogle tanker og følelser hos folk og få dem til at forholde sig til kampagnen og budskabet, som er ligestilling i samfundet,« siger Anne Rahbek Petersen.

Hun håber, at forbrugerne vil kunne se, at reklamen er sat lidt på spidsen og understreger, at man må være villig til at bruge nogle midler, hvis man vil frem med et budskab.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.