Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

IT-system forsinker maden til patienter

På Odense Universitetshospital er maden enten forsinket, ellers er der ikke nok - eller også får patienterne ikke den mad, der er bestilt. Det er hospitalets nye IT-system, der skaber kaos, skriver tv2.dk.

Systemet skulle forbedre serveringen og madens kvalitet, men har i stedet givet en masse fejl. Direktør Judith Mølgaard erkender, at systemet har fejlet.

»Vi er rigtig kede af, at patienterne ikke får den mad, de plejer at få - og til tiden. Vi er ved at indføre et nyt IT-system, et godt system, hvor patienterne direkte kan bestille det, de gerne vil have. Men problemet lige nu er, at det ikke fungerer så godt,« siger hun til tv2.dk.

Mandag holder hospitalets ledelse krisemøde. Målet er at få styr på det nye system før juni. Systemet skal på sigt indføres i hele Region Syddanmark.

BNB

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.