Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Her er de tre vildeste danske biler, de tre forsigtigste og de tre midtimellem

Skoda Felicia, som blev produceret mellem 1994 og 2001, er den bilmodel i Danmark, der får færrest forsikringsskader. Berlingske har i den anledning genoplivet den klassiske skodavits-genre og udviklet to forslag til kommentarer, som du frit kan bruge, når du godhjertet sender denne oplysning videre til Felicia-ejere i din omgangskreds: »Hahaha, det er fordi den alligevel ikke kan køre!«. Eller »Hahaha, den er så grim, at man ikke opdager, den har fået en skade!«.
Skoda Felicia, som blev produceret mellem 1994 og 2001, er den bilmodel i Danmark, der får færrest forsikringsskader. Berlingske har i den anledning genoplivet den klassiske skodavits-genre og udviklet to forslag til kommentarer, som du frit kan bruge, når du godhjertet sender denne oplysning videre til Felicia-ejere i din omgangskreds: »Hahaha, det er fordi den alligevel ikke kan køre!«. Eller »Hahaha, den er så grim, at man ikke opdager, den har fået en skade!«.

I Topdanmarks skadesstatistik over de 60 mest populære bilmodeller i Danmark er der ingen, som er bare i nærheden af samme skadesrisiko som Tesla S.

En ny opgørelse af kaskoskader, som Berlingske kan bringe i dag, viser, at skadesrisikoen for en Tesla S ligger 90 procent over gennemsnittet.

Her er de tre biler, der laver flest skader (udover Tesla S)

Audi A6:          54 % højere risiko for skade på bilen
Mazda 6:        43 %
Peugeot 308: 34 %

Her er de tre biler, der ligger lige i midten

Suzuki Swift  1 % højere skaderisiko end gennemsnittet
Volvo V70     rammer præcis gennemsnittet (0%)
Toyota Yaris  1 % lavere skaderisiko

Her er de tre biler, der laver færrest skader

Skoda Felicia: 48 % lavere risiko for skade på bilen
VW Golf:         42 %
Fiat Panda:     39 %

Kilde: Topdanmark

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.