Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Danskerne bruger mere tid på nyheder på mobilen

Ifølge en ny undersøgelse bruger danskerne på en gennemsnitlig dag 17 minutter på nyheder op mobilen.

De danske smartphoneejere bruger næsten dobbelt så lang tid om dagen på nyheder på mobilen som for et år siden.

Det viser en ny analyse, som blandt andet afdækker danskernes mobiladfærd, skriver Danske Medier Research, Kreativitet & Kommunikation og Kantar Gallup i en pressemeddelelse.

Ifølge undersøgelsen bruger den danske smartphoneejer på en gennemsnitlig dag 17 minutter på nyheder på mobilen. Det er en stigning i forhold til sidste år, hvor analysen viste, at mobilejerne brugte ni minutter om dagen.

Det stigende forbrug af nyheder på mobilen viser sig ikke kun ved, at danskerne bruger længere tid per læsedag. Flere læser også oftere nyheder via der smartphone.

Og selv om nyhedsforbruget på mobilen er steget, betyder det ikke, at antallet af dage, der læses nyheder på andre enheder er faldet.

Således bruger danskerne i analysen flere dage end før om året på at læse nyheder på tablet, mens forbruget på computeren ser ud ligesom sidste år.

Ifølge analysen bruger den gennemsnitlige smartphoneejer cirka en time og tre kvarter på medier på mobilen om dagen. Det meste af tiden bruges på de sociale medier.

Således bruger danskerne på en gennemsnitlig dag 33 minutter på de sociale medier, 32 minutter på radio og musik, 26 minutter på tv og video også altså 17 minutter på nyheder.

/ritzau/

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.