Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Dansk succeskæde erobrer hele verden: Åbner 50 nye butikker på et år

Joe and the Juice i Sværtegade.
Joe and the Juice i Sværtegade.

Danmarks absolut største juice-kæde viser i et nyt regnskabsår et voldsomt vokseværk. På kun ét år har Joe & The Juice udvidet med 50 nye butikker rundt om i verden og samtidig erobret nye markeder i USA og Australien.

Selskabets nye regnskab for 2016 viser også, at juicebarens populære koncept med unge mænd, biceps og ‘Pick me up’-juice igen i år har været en god forretning.

Omsætningen for selskabet bag Joe & The Juice, Joe & The Juice Holding, er steget fra 404 millioner til 551 millioner på et år, som svarer til en stigning på 36 procent.

Det nye regnskab viser også, at der på verdensplan i dag er 983 personer ansat i det danskfødte juicefranchise, hvilket er 287 personer mere end sidste år.

Juice-imperiets mange butikker er blevet velkendte i det danske gadebillede - og med god grund. I de foregående år har Joe & The Juice åbnet nye butikker i en lind strøm for i dag at have manifesteret sig med 61 danske butikker.

Blandt de mange plusser i regnskabets sider står der dog også et enkelt lille minus. Selskabet endte nemlig trods sin vækst med et minus på 15 millioner kroner.

Det forklarer ledelsen med, at selskabet i november 2016 lavede om på konstruktionen i Joe & The Juice Holding A/S, hvor de samtidig frigav midler til aktionærerne i et aktietilbagekøbsprogram.

Joe & The Juice, med mangemillionæren Kaspar Basse i spidsen, har dog ikke kun haft medvind og god omtale i årenes løb. Foruden historier om svigt med elementære hygiejneregler kom selskabet også i problemer i 2014, da 30-årige Lisa Björt Nygaard og hendes to døtre fik mere end bare friskpresset juice efter et besøg hos juicebaren i indkøbscentret Fields i København.

»Jeg besøgte jer i Fields i dag sammen med mine to små døtre. Vi var måske hos jer i 30 minutter, men i løbet af den halve time nåede vi at høre en masse spændende detaljer om jeres og jeres kollegaers privatliv. Vi kunne høre, hvordan en af jer havde 'lavet' en grim pige i weekenden, fordi 'kæresten var ude og rejse, og der derfor bare skulle kneppes igennem',« skrev hun i et åbent brev på Facebook.

To unge mandlige ‘juicere’ - som ekspedienterne bag baren kalder sig - havde nemlig glemt god pli og maner. De to unge mænd havde ikke blot udvekslet weekendens eskapader og sex-erfaringer bag disken, men også højlydt bedømt samtlige kvindelige kunder i juicebaren.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.