Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Camilla ville starte shitstorm mod Fakta på Facebook - men det gik ikke så godt

»ALDRIG GÅ I FAKTA VED AMAGERBRO.....DE SNYDER OG BEDRAGER. SÅ FUCK DEM.!!!!!!!!«

Sådan starter Camilla et Facebook-opslag, som hun beder alle sine venner om at dele, men de fleste af kommentarerne til de mere end 600 delinger er ikke vrede vendt mod Fakta, men i højere grad mod den vrede kunde selv. Det skriver bt.dk.

Camilla var i Fakta på Amager i København for at købe kylling, men fortrød sit køb og vendte tilbage til butikken.

»Jeg går ned for at returner den men bliver afvist af en medarbejder der siger at de ikke må tage den tilbage fordi kvitteringen er en time gammel og de ikke ved hvordan den er blevet opbevaret,« skriver hun og understreger, at hun havde lagt den direkte i køleskabet.

Det fremgår ikke af opslaget, at der er noget som helst galt med kyllingen, men blot at det var et 'fejlkøb.'

Artiklen fortsætter under billedet.

Camilla bliver så vred, at hun ikke blot nøjes med at tage et nej for gode varer.

»Jeg beder så om at snakke med chefen men bliver også afvist der af samme medarbejder som siger at han er chefen i dag og den "rigtige chef" er på ferie. Min mor var derefter nede for også at returner den men bliver også afvist af samme medarbejder med samme grundlag.«

Til sidst afslutter Camilla opslaget med salutten.

»Så nu poster jeg dette for at forhindre andre i at blive snydt af dem. MÅ GERNE DELES !!!!«

Opslaget er som sagt blevet delt mange gange, men de fleste, der deler opslaget, driller Camilla og forstår Fakta.

»Hader bare når det sker. Bliver altså bare så sur, når man ikke kan købe brugte kyllinger.« skriver en bruger, mens en anden uddyber.

»Når kølekæden bliver brudt, og det er den blevet i dette tilfælde ved at være blevet købt og bragt ud af butikken, så må butikken ikke tage den tilbage for at sælge den igen. Det eneste de kan gøre er, at smide den ud, og så vil de jo miste indtægten.«

Og der er en god forklaring på, at Fakta ikke må returnere ferske varer.

»Det er et spørgsmål om fødevaresikkerhed, og det er en generel regel, vi har i alle vores supermarkeder,« siger informationschef i Coop Jens Juul Nielsen.

»Når vi ikke ved, hvordan en fersk vare er blevet opbevaret, efter den er købt, så kan vi risikere, at der udvikles bakterier, som kan smitte andre kunder, så vi tager det her Facebook-opslag med ophøjet ro,« siger han.

BT har været i kontakt med Camilla, som ikke har yderligere kommentarer til opslaget.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.