Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Bestseller donerer 112 millioner til velgørenhed

Hele Bestsellers globale omsætning fra 10. april gives til danske og internationale organisationer, som for de 112 millioner kroner kan hjælpe mange af verdens fattige.

Den danske modegigant Bestseller giver 112 millioner kroner til velgørende formål. Pengene, der udgjorde virksomhedens samlede globale omsætning fredag 10. april, går til danske og internationale organisationer.

Halvdelen lander hos tre projekter hos Internationalt Red Barnet, UNICEF og GAIN, hvilket betyder, at hver projekt får cirka 18 millioner kroner. Den sidste halvdel af beløbet går til 39 velgørenhedsorganisationer verden over.

I Danmark jubler flere organisationer over pengeregnen, som kommer til at gøre en stor forskel for en del af verdens fattige.

»Det samlede resultat overstiger alle vores forventninger, og vi kan slet ikke vente med at få pengene ud at arbejde for de børn, vi er sat i verden for at hjælpe,« siger Steen M. Andersen, generalsekretær i UNICEF Danmark, i en pressemeddelelse. Organisationen vil bruge millionerne på at bekæmpe malaria i Angola, Kenya og DR Congo.

Tilsvarende toner lyder fra Red Barnets generalsekretær, Mimi Jakobsen:

»For Red Barnet er det her en historisk stor donation. Pengene går til projekter, som vi desperat har manglet penge til. Vi får helt nye muligheder for at hjælpe mange af de dårligst stillede børn i både Danmark og Kina,« siger hun.

Det er første gang, Bestseller giver en dags global omsætning væk.

»Give-a-day handler om at give noget tilbage til de samfund, hvor vi har opbygget vores succes, og hjælpe mennesker i nød. Vi er utrolig stolte over det samlede resultat og har oplevet et enormt engagement blandt vores medarbejdere, kolleger og ikke mindst vores kunder, som har gjort det hele muligt,« siger Mogens Werge, direktør for CSR og Corporate Communication i Bestseller, i pressemeddelelsen.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.