Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
For abonnenter

Afgørelsens time er nær for Københavns sekssporede »fejltagelse«

Københavns motortrafikvej Bispeengbuen står til at skulle renoveres i 2020. Flere ser imidlertid hellere, at trafikken nedgraves i en tunnel og erstattes af et rekreativt område. I den plan indgår også Ladegårdsåen, som i dag løber under byen.

Opførelsen af Bispeengbuen begyndte i 1970 under store protester, og den er blevet kritiseret for at opdele Frederiksberg og Nørrebro i to. Nu øjner flere en mulighed for at rive den ned, fordi staten står over for at skulle bruge 125 mio. kr. på at renovere den.
Opførelsen af Bispeengbuen begyndte i 1970 under store protester, og den er blevet kritiseret for at opdele Frederiksberg og Nørrebro i to. Nu øjner flere en mulighed for at rive den ned, fordi staten står over for at skulle bruge 125 mio. kr. på at renovere den.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.