Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
Singer-songwriting

Personlighed savnes

Det er et trængt felt, Lasse Matthiessen melder sig på:

Foreningen af følsom stemme, akustisk guitar og melankolsk sangskrivning er mildest talt overrepræsenteret på musik-scenen. Men det er lykkedes ham at skabe opmærksomhed omkring sin musik - og sågar at få debutalbummet »Dead Man Waltz« positivt omtalt i Rolling Stone Magazine. De 11 sange lyder da også godt; produktionen er varm og mørktonet, ligesom guitar, piano og strygere er flot afstemt i forhold til hinanden. Og i »Celluloid« rammer Matthiessen en nerve, som giver mindelser om Tom McRae, mens han i »Black Queen« trækker tråde til salig Nick Drake. Men hvor Matthiessen selv er i de 11 sange, det er sværere at høre. Originalitet kan ikke forlanges af nogen kunstner, men personlighed, et eget aftryk, er et must, og det savner han. Men måske er det i ham og skal blot arbejdes frem. Er det tilfældet, ser fremtiden lys ud. For håndværket, dét kan han allerede.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.