Rock

Kærlighed og klichéer

Efter to blændende album i front for duoen Girls er amerikanske Christopher Owens klar med sin solodebut.

»Lysandre« er et lille konceptalbum, der omhandler en kort periode i Owens’ liv, hvor han både oplevede store omvæltninger i kølvandet på succesen med Girls og samtidig havde et kort intenst forhold til en fransk kvinde. Sangene fungerer som en form for postkort eller snapshot fra perioden og bliver bundet sammen af et barokt klingende tema, som bliver fremført på alt fra fløjte over forvrænget guitar til saxofon.

Desværre er jeg ikke den store fan af dette tilbagevendende tema, og selv om albummet rummer fine momenter i form af eksempelvis den ubekymrede optursrocker »Here We Go Again«, ender albummet som en lidt for letbenet affære. Alt for ofte læner Owens sig for tæt op ad nogle kompositoriske og stilistiske klichéer, som selv hans åbenhjertige tekster og ømme levering ikke kan råde bod på. Ærgerligt, når nu han tidligere har vist sig som en mand, der evnede at kombinere tidløs sangskrivning med et friskt og meget personligt twist.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.