Du er logget ind

Din profil kan bruges på berlingske.dk, business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
Pop

Fod på versefødderne

Hun har tidligere betaget med en snurrig, tilstræbt naiv poppoesi. Nu er Marie Key Band imidlertid blevet til Marie Key, og på hendes første soloalbum er arrangementerne trukket i en mindre organisk, mere syntetisk og 1980er-farvet retning med hjælp fra producer Anders »Maskinen« Sommer. Med held.

Plade cover.
Plade cover.

De klare keyboard og stilfærdige programmeringer står nemlig godt til Marie Keys lyse, uskolede vokal og ydes fint modspil af teksterne. Her er tonen blevet alvorligere, men der er stadig noget rørende og troskyldigt over hendes ord om ensomhed, kærlighed og politik.

»Jeg hader når ingen af os ved, hvad vi skal sige«, lyder det et sted, men det gælder lykkeligvis ikke for Marie Key, der i den grad har fod på versefødderne. Vel er der enkelte numre, som hverken gør fra eller til, men »I byen igen« er ikke desto mindre en gave for enhver, som savner på én gang florlet og vægtig popmusik. Velgørende.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.