Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Tivoli ramt af teater-trængsel

300.000 danskere har i 2014 besøgt Tivoli for at komme i teatret. Det glæder direktøren, der satser på at gøre Tivoli til en helårsforretning.

Tivoli bliver ikke længere kun forbundet med ballongynger og rutsjebaner. Også teaterforestillinger trækker tusindvis af danskere til den gamle have i København.

Sidste år var hele 300.000 danskere i Tivoli for at opleve scenekunst, musicals, ballet, revy eller musik i Havens to sale, og det vækker glæde hos administrerende direktør Lars Liebst.

»Vi er jo enorm glade for, at det faktisk kan lykkes at få vores strategi til at lykkes på den måde,« siger han og tilføjer, at strategien går ud på at gøre Tivoli til en helårsforretning med forestillinger året rundt.

Direktøren er ikke i tvivl om, at Tivolis succes skal ses i lyset af et stort udbud af forestillinger.

»Succesen er kommet af, at vi har lavet nogle gode forestillinger, hvor vi rammer enhver smag med en bred dækning og god kvalitet,« fortæller Lars Liebst.

Men beliggenheden spiller selvfølgelig også ind, forklarer han:

»Vi tror, at vi kan noget yderligere, for når folk kommer i Tivoli, bliver det til en hyggelig aften eller eftermiddag, hvor man også benytter sig af Tivolis restauranter eller de oplevelser, der er herinde. På den måde er det et godt sted at gå hen.«

Det ser ud til, at Tivoli følger op på sidste års succes med »Dirty Dancing«, der har premiere til februar. Musicalen har nemlig allerede nu skrevet sig ind i historien som Danmarks hurtigst sælgende musical med et salg på over 115.000 billetter.

Samlet set er der solgt mere end 100.000 af de over 400.000 billetter, der er sat til salg til adskillige forestillinger, der løber af stablen i Tivolis sale i 2015.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.