Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Svenskere vil udkonkurrere Netflix

Et svensk firma gør sit indtog på det danske streaming-marked. I modsætning til konkurrenterne satser man på betaling pr. film.

Screendump fra Plejmos hjemmeside.
Screendump fra Plejmos hjemmeside.

Der er en ny spiller på det hastigt voksende danske marked for streamingtjenester.

Det svenske firma Plejmo træder torsdag ind på markedet og er klar til at udfordre etablede spillere som Netflix, Viaplay og HBO Nordic.

I modsætning til konkurrenterne, hvor brugeren betaler et fast beløb om måneden, har Plejmo valgt en løsning, hvor man kun betaler for de film, man ser.

»Rigtig mange brugere af streaming-tjenester ser slet ikke alt det, de rent faktisk betaler for hver måned. Hos Plejmo vil vi gøre det nemt og billigt at finde film af høj kvalitet uden at skulle binde sig økonomisk,« siger direktør Ulrika Lindwall i en pressemeddelelse.

»Vi har Nordens største udvalg af film, en stor mængde nichefilm, og vi tilbyder vores brugere at betale så lidt som tre kroner per film, hvis det ikke er nye udgivelser,« siger direktøren, der har en fortid som topchef i musiktjenesten Spotify.

Lige nu er der 2.500 filmtitler på tjenesten, og udbuddet vil vokse til 6.000 i maj og 8.000 i september. Foruden britiske og amerikanske film har man også nordiske udgivelser i kataloget - foreløbig 98 danske film.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.