Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
ROSKILDE FESTIVAL

Phlakes sexede r’n’b udløste mandestrip foran Orange

Den danske duo åbnede Orange med en perlerække af luksuriøse »rhythm ’n’ balls«-sange.

Phlake spiller på Roskilde Festival 2017 på Orange Scene. Onsdag, den 28. juni 2017.
Phlake spiller på Roskilde Festival 2017 på Orange Scene. Onsdag, den 28. juni 2017.

Phlake har kaldt deres musik for »rhythm ’n’ balls«, en kæk omskrivning af »rhythm and blues«. Onsdag aften tog flere af de mandlige publikummer den danske duo på termen. Mindst fem fyre smed alt klunset og stillede sig til skue på skuldrene af deres kammerater. Der var dinglenosser og stolte knytnæver på storskærmen. Smågrinende kvitterede Phlake med sangen »Dress Off«. Så var Orange åbnet.

Roskilde Festival 2017 Danske Phlake med Mads Bo Iversen i front spiller på Orange Scene onsdag 28. juni. (Foto: Torben Christensen/Scanpix 2017)
Roskilde Festival 2017 Danske Phlake med Mads Bo Iversen i front spiller på Orange Scene onsdag 28. juni. (Foto: Torben Christensen/Scanpix 2017)

Men det var ikke kun publikum, der ville vise sig. Med forsanger Mads Bo Iversen og producer/keyboardist Jonathan Elkær i front satte Phlake ind med et luksuriøst udtryk i både den bløde, detaljerige r’n’b og funk og i sceneudsmykningen. Roskildegængerne blev inviteret ind i »Phlake mansion«, hvis hvide, græske søjler stod i oppustelig version på scenen.

Phlake spiller på Roskilde Festival 2017 på Orange Scene. Onsdag, den 28. juni 2017.
Phlake spiller på Roskilde Festival 2017 på Orange Scene. Onsdag, den 28. juni 2017.

Bandet lagde selvsikkert ud med to nyere sange. På »Ouch« oppede Lasse Ziegler (Ulige Numre, m.fl.) lækkerhedsfaktoren med sine blide surf-bølger på slideguitaren, mens sydstatsfunksagen »Chunks« gav bassist Louis Winding lejlighed til at smække ekstra hårdt og kort på bassen. Seks trækbasunister i lyseblå træningsdragter tilføjede skæve figurer på »So Faded«, men forlod desværre hurtigt scenen.

Ikke overraskende var det nummeret »Pregnant«, der fik den bedste modtagelse og duoens ode til MILFs med svulmende barme og hittet sad da også som den skulle. Men selv om Iversen krydrede nummeret med en freestyle over gravide kvinders mærkværdige cravings, udeblev den store overraskelse.

Roskilde Festival 2017 Danske Phlake med Mads Bo Iversen i front spiller på Orange Scene onsdag 28. juni. (Foto: Torben Christensen/Scanpix 2017)
Roskilde Festival 2017 Danske Phlake med Mads Bo Iversen i front spiller på Orange Scene onsdag 28. juni. (Foto: Torben Christensen/Scanpix 2017)

Mere spændende var det at lytte til et nyt nummer med kulrede, latin-inspirerede trommer og til de sælsomt duppende synths på balladen »Gone«, der blev gæstet af den amerikanske sangerinde Alina Baraz.

Enkelte lullestunder til side, så leverede Phlake en guldrandet oplevelse. Til slut hev de energien og tempoet op med den syrede, hakkende »Moldavia«, mens publikum boksede en håndfuld oppustede kødben rundt til hinanden (et callback til scenens ligeledes luftige »Phlake dog«). Til tonerne af »Costa Rica« skålede Phlake fortjent sig selv i hvidvin.

Hvem: Phlake
Hvor: Orange, d. 28. juni 2017

 

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.