Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
Groft sagt

Thornings Helle-kampagne

Klaus Kjøller
Klaus Kjøller

Socialdemokraterne har haft succes med forårets Helle-kampagne, der begyndte med hendes indholdsløse, men følelsesstærke nytårstale. Helle har teoretisk alle muligheder som politiker: en køn, yngre blondine, som automatisk vækker opsigt i enhver forsamling af statsledere. Egentlig drømmer alle danskere om en statsminister med lidt glamour, som vi kan beundre i den politiske grødmasse af anonymiteter, trivialiteter og teknikaliteter. Helles problem har været, at hun virker kold og usikker, når hun tumler med lokale danske småproblemer som dagpenge. Hvis hun med kampagnen formår at udskifte den krampagtige, hakkende Ishøj-Helle med den fra EU importerede skudsikre glamour- og charme-Helle med det ekstra gear, så må Løkke efter næste valg genoptage sin karriere som Lille Lars, der egentlig aldrig forlod Græsted. Og Sass må vente med at springe ud som forfatter til »Den hemmelige socialdemokrat« og modtage velfortjent anerkendelse for sin ætsende Helle-satire.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.