Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
Groft sagt

Rød havfrue

BMINTERN - Klaus Kjøller Groft
BMINTERN - Klaus Kjøller Groft

Med rød maling på Den Lille Havfrue fik en ukendt dette budskab gratis ud i alle danske og mange internationale medier: »Denmark defend the whales of the Faroe Islands«. Hvis budskabet havde været: »Køb din maling i Bilka«, eller »Ned med de røde: Stem på Liberal Alliance«, så ville medierne næppe have svælget så meget i selve budskabet. For så ville det jo være klar reklame. Så ville vi dagen lang i stedet have hørt Bilkas direktør og Anders Samuelsen (LA) afvise, at de stod bag. Og de ville få god tid til at få vores sympati og forbande hærværket. Rød maling på havfruen kan derfor være lettere for landet at komme igennem, når gerningsmanden er ukendt og budskabet mystisk, end når budskabet er klar reklame, og mistænkte gerningsmænd dagen lang skal bedyre deres uskyld.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.