Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
Groft sagt

Fornyelse i FDF

BMINTERN - Edith Thingstrup
BMINTERN - Edith Thingstrup

Den kirkelige børne- og ungdomsorganisation FDF arbejder på at ændre sit logo, som er et skjold med Dannebrog. 48 pct. af danskerne opfatter logoet som »gammeldags«, mens 36 pct. opfatter det som »nationalistisk« ifølge en undersøgelse fra Yougov (muligheden for bare at svare »dansk« eller »national« var ikke til stede i undersøgelsen). »Det ærgrer os, at vi ses som gammeldags og nationalistiske,« siger formand for FDF, Jonas Kolby Laub Kristiansen, ifølge FDFs hjemmeside. »Intentionen er ikke en bevægelse væk fra noget, men et aktivt tilvalg af det vi gerne vil signalere: Tro, leg, relationer og samfundsengagement, som i dag ikke er synligt i vores visuelle udtryk.« Det er så blødt og vattet, at man næsten kan pakke curlingforældre ind i det. Hvad blev der af aktive danske unge, med stolthed over deres rødder i kristendom og Danmark? Skal man følge Jonas Kolby, må FDF’s kommende logo blive en sækkestol i dannebrogsfarver. Den tager form som det, der sætter sig i den.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.