Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.

Mor deler hjerteskærende foto med sin søn for at advare alle andre

Lægerne gjorde plads til, at Sherri Kent kunne ligge i hospitalsengen med sin søn, inden han døde.
Lægerne gjorde plads til, at Sherri Kent kunne ligge i hospitalsengen med sin søn, inden han døde.

»Han begik en fejl, der kostede ham livet,« skriver en canadisk mor om sin søn, der mistede livet til et dødsensfarligt stof.

En canadisk mor oplevede sit livs mareridt for nylig, da hun måtte sige farvel til sin søn. Hun holdt ham i hånden, mens han døde i en hospitalsseng.

22-årige Michael Kent døde som følge af en overdosis af stoffet fentanyl - et meget potent smertestillende stof, der er omkring 100 gange stærkere end morfin. Nu deler hans mor, Sherri Kent, sin sidste stund med sin søn på Facebook for at advare alle andre.

»Min søn var ikke narkoman. Han begik en fejl, der kostede ham livet. Jeg vil bare gøre alle opmærksomme på den epidemi, der spreder sig lige nu og dræber fem-syv mennesker om dagen i Canada,« skriver hun til det hjerteskærende foto.

Her ser man, hvordan dan grædefærdige mor ligger med sin livløse søn i favnen, kort før han tager sit allersidste åndedrag ved hjælp af en maskine.

»Jeg har mistet min søn til denne forfærdelige tragedie, og jeg vil gerne gøre forældre opmærksomme på, at det kan ske for enhver, der beslutter sig for at røre noget, der kan sniffes op i næsen,« skriver Sherri Kent til opslaget, som er blevet delt mere end 100.000 gange og kommenteret af næsten 20.000 Facebook-brugere.

Til canadiske CBC fortæller hun, at det var ‘den værste dag i hendes liv’. Hun beskriver, hvordan hendes søn et par uger forinden blev tilbudt noget ‘virkelig stærkt heroin’ af en fremmed fyr. De tog det sammen på et toilet i en butik, og så fik Michael Kent en overdosis.

Den anden fyr flippede ud og stak af derfra. Omkring 20 minutter senere vendte han tilbage og henvendte sig til personalet, og så fandt de ham liggende på toilettet.

»På det tidspunkt var hans læber allerede blå. Da ambulancen ankom, havde han allerede fået hjertestop,« fortæller Sherri Kent. En uge senere, den 21. april, døde han.

Fentanyl anvendes ofte i ambulancer mod ekstreme smerter. Her doseres det imidlertid i meget små mængder via et plaster.

I de seneste år er det dog også blevet udbredt som et euforiserende stof. Også i Danmark, hvor to mænd fra Vendsyssel i september sidste år mistede livet som følge af at have indtaget stoffet.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.