Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
Dagens brev

Nej til digitale reklamestandere i Kbh.

Københavns Kommune har besluttet, at der skal placeres digitale reklamestandere på Strøget og Kongens Nytorv. I KBH K – Commerce & Culture, der er interesseorganisationen for erhvervslivet i Indre By, er vi uforstående overfor, at der ikke har været en offentlig høring inden, Borgerrepræsentationen tog den beslutning. I en tid, hvor kommunen gør meget for at forskønne København, er beslutningen et kæmpe tilbageslag for både æstetikken og fremkommeligheden.

Reklamer hører til i en storby. Men hvordan kan kommunen give tilladelse til digitale reklamestandere, når forretningerne på strøggaderne ikke må have skilte stående af hensyn til fremkommelighed og æstetik? Noget må trække, når kommunen går imod de strøgregulativer, de selv dikterer og bruger som rettesnor for erhvervslivet. Man kan kun håbe, at kommunens indtægter på standerne bliver reinvesteret i Indre By. Hvis Kommunen fastholder beslutningen, må andet fjernes f.eks. salgsvogne og cykeltaxier. Strøget er fyldt op. Reklamestanderne vil stå i vejen for fodgængere og vareleveringer – og blive et nyt sted til uautoriseret cykelparkering.

Det er helt uhørt, at erhvervslivet først bliver inviteret til pseudo-»høring« efter, at kommunen har truffet afgørelsen. Hvis kommunen i andre sammenhænge ønsker samarbejde og investeringer fra det fastboende erhvervsliv i Indre By, kræver det respekt og lydhørhed. Vi siger ja tak til dialog og samarbejde med byens forretninger.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.