Du er logget ind

Din profil kan bruges på Berlingske.dk, Business.dk og bt.dk, der alle er en del af Berlingske Media. Du kan altid logge ud eller opdatere dine oplysninger ved at klikke på dit profilnavn.
For abonnenter Bestsellerpoesi

Katherine Diez: Verdens mest hypede digte stikker ikke dybere end Gajol-poesi

Med over 2,5 millioner solgte eksemplarer af sin første samling er 25-årige indisk-canadiske Rupi Kaur måske den største digterdarling i sin tid. »Mælk og honning« er identitetsbanalt navlepilleri, og det er præcis, hvad unge kvinder vil have i dag.

»Selv ikke den mest håbløse kritiker kan fornægte den konkrete effektbølge, Kaur har forårsaget med sin undersøgelse af temaer som kærlighed, tab, traumer, heling, femininitet, migration og revolution, men den har først og fremmest fået et kapitalistisk kasseapparat til at smælde ved at dykke direkte på hovedet ned i en floskelfeministisk fjerdebølgetrend i tiden, der hylder kvindens søde, bløde individ og behov for at sidestille vigtigheden af strækmærker med den store humanistiske undergang, der også foregår i verden,« skriver Katherine Diez om Rupi Kaurs digtsamling »Mælk og honning«. 
»Selv ikke den mest håbløse kritiker kan fornægte den konkrete effektbølge, Kaur har forårsaget med sin undersøgelse af temaer som kærlighed, tab, traumer, heling, femininitet, migration og revolution, men den har først og fremmest fået et kapitalistisk kasseapparat til at smælde ved at dykke direkte på hovedet ned i en floskelfeministisk fjerdebølgetrend i tiden, der hylder kvindens søde, bløde individ og behov for at sidestille vigtigheden af strækmærker med den store humanistiske undergang, der også foregår i verden,« skriver Katherine Diez om Rupi Kaurs digtsamling »Mælk og honning«. 

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på Berlingske.dk skal du tillade visning af annoncer på Berlingske.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer Berlingske.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.