TDC må til lommerne for falsk markedsføring

Telegiganten har måttet slippe 150.000 kroner i en efterhånden aldrende sag om forkerte prisoplysninger for Home Trio-produktet.

En sag om forkerte prisoplysninger i en række annoncer fra 2010, er nu endt med at TDC må til lommerne og betale en bøde, der dog er et større smæk på prestigekontoen end på bankkontoen.

Bøden, der lyder på 150.000 kroner, markerer samtidig afslutningen af den efterhånden langvarige sag, hvor TDC undervejs er blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for annoncekampagnen.

I annoncerne angav TDC at have et særligt slagtilbud, hvor man kunne få Home Trio-produktet til en særligt billig pris. I praksis endte kunder, der reflekterede på annoncerne, med at betale væsentligt mere. Oveni kom, at TDC reklamrede med, at TV-delen af pakken, der rummer tv, bredbånd og fastnettelefoni, ville være gratis, selv om pakken, hvori TV indgår, faktisk kostede 299 kroner.

Allerede for et år siden anerkendte TDC sin skyld i sagen. Dengang erklærede TDC, at kampagnen var misvisende, og dermed også, at en eventuel bøde var rimelig.

Mest læste
Seneste nyt

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.