Læserne: Nej til druk er »egoistisk på den gode måde«Søndag den 17. februar 2013, 18:18Danskernes alkoholkultur gør, at der sættes lighedstegn mellem et nej til alkohol og et nej til det sociale fællesskab. Berlingskes læsere er ikke i tvivl: Det er okay at sige »nej tak«.
Alkoholikerbørn skal også have behandlingsgarantiMandag den 28. januar 2013, 07:39Organisationen Blå Kors afleverer mandag et forslag til sundhedsminister Astrid Krag om, at børn af alkoholikere skal have ret til behandling ligesom deres forældre.
Én sjus til Haddock2Lørdag den 8. december 2012, 22:30Henrik Dahl: »Det har ikke været vores hensigt, at karakteren Haddock kan opfattes som alkoholiseret.« Det siger Bille Mortensen, der er repræsentant for det forlag, der udgiver Tintin i Danmark.
Politikere vil kigge på alkohol-appelFredag den 23. november 2012, 10:47Både Socialdemokraterne og de Konservative roser de 12 organisationer, der har fremlagt 10 forslag, som skal få danskerne til at drikke mindre.
S og K bakker op om bred alkoholplan1Fredag den 23. november 2012, 10:12Både Socialdemokraterne og de Konservative roser de 12 organisationer, der har fremlagt 10 forslag, som skal få danskerne til at drikke mindre.
Alkohol under graviditeten kan skade barnets IQTorsdag den 15. november 2012, 13:52En eller to genstande om ugen under graviditeten påvirker det ufødte barns IQ. Det viser en ny britisk undersøgelse.
Solsorte på seriøs drukturOnsdag den 7. november 2012, 06:00Et alkoholorgie endte galt for 13 solsorte. 12 af dem døde, og den sidste var flere dage om at komme sig.
Tjekkiet forbyder al spiritus med over 20 procent alkoholLørdag den 15. september 2012, 02:37De sidste ni dage har 19 mennesker mistet livet efter at have drukket træsprit fra det sorte marked.
Gravide rødvins-nydere skal have hjælpLørdag den 18. august 2012, 19:37Gravide, der lidt for ofte drikker et glas rødvin til aftensmaden eller har drukket sig fulde under graviditeten, skal opspores tidligt og tilbydes hj...
Lidt alkohol under graviditeten skader ikkeOnsdag den 20. juni 2012, 19:09Et beskedent alkoholforbrug under graviditeten har ingen betydning for barnets udvikling og intelligens, viser ny forskning fra Aarhus Universitet.
Gravide bør end ikke nappe et glas Mandag den 23. januar 2012, 08:15Stor undersøgelse viser, at risikoen for abort vokser markant, hvis man drikker bare en smule alkohol.
Alkoholmisbrug koster kommunerne milliarder2Søndag den 22. januar 2012, 06:00Undersøgelse viser, at alkoholmisbrug i 2010 kostede kommunerne mindst 3,1 milliarder - formentlig er tallet to-tre gange højere.
Drukpause til leveren efter nytår er nytteløsSøndag den 1. januar 2012, 14:12Din lever har brug for mere end blot en alkoholpause i januar, hvis den skal undgå at tage skade på sigt.
Derfor øger alkohol risikoen for brystkræftOnsdag den 28. december 2011, 06:00Danske forskere har som de første fundet ud af, hvordan alkohol påvirker risikoen for brystkræft.
Et lille glas om dagen øger risikoen for brystkræftFredag den 4. november 2011, 12:44Et glas rødvin om dagen er sundt. Sådan har det lydt længe, men ny forskning viser nu, at blot tre glas om uge er nok til at øge risikoen for at få brystkræft.
Skolebørn kan udpeges som kommende alkoholikereOnsdag den 5. oktober 2011, 14:52Ny og omfattende dansk forskning viser, at man allerede fra første skoledag kan forudsige, hvem af børnene i en klasse der bliver alkoholikere som voksne.
Borgmester: Begræns alkohol i 7-Eleven og nær gymnasierTorsdag den 22. september 2011, 14:39Der skal være 500 meter til nærmeste bar fra gymnasierne, og så skal den nye regering tage lukkeloven til revision, så 7-Eleven ikke kan servere alkohol i døgndrift, mener sundhedsborgmester i København.
Borgmester: Drop alkohol nær skolerOnsdag den 21. september 2011, 17:39Københavns sundheds- og omsorgsborgmester vil have vedtaget en restaurationsplan, som skal sørge for, at alkoholbevillinger begrænses i nærheden af gymnasier og videregående uddannelser.
Det er også forældrenes skyldOnsdag den 21. september 2011, 11:26Indsatsen mod unges druk skal bla. rettes mod forældre, mener S og V.
Skal det være dyrere at købe alkohol?8Onsdag den 21. september 2011, 06:00Verdenssundhedsorganisationen WHO anbefaler den kommende danske regering at hæve afgifterne på alkohol og samtidig indføre en aldersgrænse på 18 år for køb af alle former for øl, vin og spiritus. Hvad mener du om det?