10 slags mad der giver muskler

Er du træt af kogt kyllingebryst? Her er 10 fødevarer, der opbygger musklerne, så din træning bliver mere effektiv.

Du behøver ikke nøjes med kedelige kyllingebryster og brune ris, hvis du gerne vil stimulere opbygningen af muskler og få en flottere krop.

Magert kyllingekød ER en god proteinkilde. Og brune ris ER gode kulhydrater. Men der er også masser af andre - og i mange tilfælde overraskende fødevarer - der kan understøtte din træning og din krops behov for bestemte næringsstoffer, når det gælder om at bygge musklerne op.

Der er kort sagt ingen undskyldning for en kedelig kyllinge-diæt, hvis du træner ivrigt, viser en oversigt på træningssitet Bodybuilding.com.

I billedserien her kan du se 10 slags 'muskelmad', som fremhæves af Bodybuilder.com. 

Læs hele artiklen her, hvis du vil se endnu flere slags muskelmad.

Følg sundheds- og træningsstoffet på facebook

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.