Kondomfirma søger testpersoner

Reklamestunt skal fremme salget af kondomer.

Kondomproducenten Durex sætter nu gang i, hvad man håber vil blive et knaldgodt reklamestunt.

Producenten efterlyser 500 danskere, som har lyst til at teste en række nye kondomer og tilkendegive deres mening om dem, heriblandt produkter som »Fetherlite« og »PleasureMax«.

Det vil der ifølge producenten kunne komme meget fornøjelse ud af, men ønsket om at øge salget kan også kædes sammen med en mere alvorlig baggrund, fremhæves det.

Efter at AIDS-frygten i slutningen af 80erne førte til en opblomstring i brugen af kondomer, er p-piller i dag blevet det foretrukne præventionsmiddel for en stor del af de unge. De beskytter fint mod uønsket graviditet, men man kan også konstatere, at seksuelt overførte sygdomme som f.eks. klamydia stiger. Gonorre og syfilis er ligeledes i stigning og diagnosticeres nu tre gange oftere end for 10 år siden.

For at blive kondomtester skal man registrere sig på hjemmesiden www.durextesters.com, hvorefter man vil få tilsendt et test-kit med et udvalg af kondomer. Testpersonerne skal så efterfølgende - anonymt - give deres mening til kende.

De eneste krav til kandidaterne er, at de er seksuelt aktive og mellem 18 og 30 år, fremgår det af en pressemeddelelse fra Durex.

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.