Postpunk

Med Interpol in mente

Paul Banks er stemmen i Interpol, der leverede et newyorkercool og postpunket mesterstykke med 2002-debuten »Turn On The Bright Lights«.

Siden fulgte et næsten lige så stærkt album, så to mere diskutable, og det er som om, at tingene er ved at gå i opløsning for det, der engang var klodens bedste band. En fornemmelse som kun forstærkes af frontmandens ekskurser; først et soloudspil under pseudonymet Julian Plenti og nu endnu et som Paul Banks. Her er Interpols stramme, konceptualiserede sound igen forladt til fordel for et på én gang mere strittende, tilbagelænet og organisk udtryk. En akustisk guitar, et klaver eller diskrete strygere lægger sig på de udmærkede rockmelodier og ved siden af Paul Banks’ altid suveræne baryton. Det er en stor stemme midt i en sangskrivning, som på intet tidspunkt er svimlende god, men ikke desto mindre er værd at lytte til. Måske mest for Interpol-junkier. Mens de venter på nyt, der muligvis aldrig kommer. Eller viser sig at være endnu en mild skuffelse.

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.