Pop

22 minutter på 1. klasse

Cæcilie Trier er en af de mest aktive og interessante musikere på den yngre, uhyre vitale danske rockscene.

Choir Of Young Believers, Le Fiasko og Valby Vokalgruppe hedder tre af de bands, hun har sat sine signaturer på, mens Chimes & Bells var et regulært soloprojekt. Det samme er CTM, der debuterer med minialbummet »Variations«, hvor endnu en bemærkelsesværdig lydverden manes frem. Her er, som titlen også påpeger, tale om genkommende greb og instrumenteringer – trommer, percussion, synth – og stedvise mindelser om Laurie Anderson, John Cale og Sade i en 1980er-lydende produktion. Det er en musik midt mellem pop og avantgarde og med Cæcilie Triers mørke, ladede vokal som forbindelsesled. Og hvor de fem numre ved første møde virker uigennemtrængelige, så åbner de sig gradvist med stor detaljerigdom og smukke melodiske forløb. Normalt er 22 minutter ikke meget, men det er det altså her. Og endnu et eksempel på Cæcilie Triers næsten ødsle musikalske begavelse.

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.