Skyfall er mest sete Bond-film nogensinde

Med mere 3.000 solgte billetter alene på 2. juledag er den nyeste James Bond-film, »Skyfall«, blevet set af ikke færre end 893.844 danskere, og det er rekord.

»Skyfall« er en kæmpesællert. Næsten 900.000 danskere har været forbi det store lærred for at se den seneste James Bond-film. Dermed er filmen ikke bare årets mest sete film i de danske biografer, men den mest sete James Bond-film nogensinde.

»Casino Royale« fra 2006, som havde rekorden med sine 890.371 solgte billetter, blev i løbet af julen overhalet af »Skyfall« med 893.844 solgte sæder, og det havde man langt fra regnet med hos filmselskabet SF Film.

- Vi har slået to rekorder. Den legendariske rekord sat af James Bond-filmen »Octopussy« fra 1983 med 707.000 solgte billetter samt ønsket om at blive 2012s mest sete biograffilm. Det har vi nået, siger Sune Lind Thomsen, film- og distributionschef ved SF Film, og tilføjer:

- Men at det på blot to måneder er lykkedes for »Skyfall« at blive den største James Bond biografsucces nogensinde, havde ingen set komme. At vi nu oplever filmen overgå den på papiret uopnåelige rekord sat af »Casino Royale«, hvor danske Mads Mikkelsen spillede skurk, er nærmest en sensation. Med masser af juledage tilbage ser billetsalget ikke ud til at standse, før vi når godt op over de 900.000 solgte billetter.

Dermed er der blevet byttet om på pladserne i top tre over de mest populære Bondfilm i form af »Skyfall«, »Casino Royale« og »Octopussy«.

»Skyfall« havde premiere i de danske biografer 26. oktober. Hvor det det tog »Casino Royale« 15 uger at nå toppen, har det kun taget »Skyfall« to måneder at blive danskernes ultimative favorit Bond-film.

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.