DR frikendt for reklame for LOC og letpåklædte damer

Radio- og TV-nævnet afviser, at DR har lavet reklame for LOC eller Hooters.

DR-indslaget ikke blot om Hooters, men i særdeleshed om fænomenet at sælge oplevelser til kunderne, og derfor er det ikke reklame, mener Radio- TVnævnet.
DR-indslaget ikke blot om Hooters, men i særdeleshed om fænomenet at sælge oplevelser til kunderne, og derfor er det ikke reklame, mener Radio- TVnævnet.
To tv-indslag i TV-avisen har fået en seer op i det røde felt.

Seeren mente, at et indslag om LOCs nye album og om åbningen af baren Hooters var reklame, fordi der i begge tilfælde blev nævnt datoer på henholdsvis udgivelse og åbning.

Men Radio og TV-nævnet afviser, at der er tale om reklame og mener, at begge indslag er redaktionelt begrundede.

I sagen om LOC var historien, at han ikke solgte sit album, men gav det væk via nettet.

- Dermed indskrev indslaget sig i en igangværende diskussion om, hvordan kunstnere, musikbranchen og pladebranchen som helhed håndterer den digitale udvikling, skriver DR om indslaget.

Det andet indslag handlede om restaurantkæden, der kombinerer hele tre ting, både burgere, bajere og bryster, når letpåklædte kvinder serverer. Heller ikke det var dog reklame, skriver DR:

- Indslaget handlede dog ikke blot om Hooters, men i særdeleshed om fænomenet at sælge oplevelser til kunderne. Derfor blev der også vist klip fra den danske cafékæde ’Joe and the Juice’, der også lægger vægt på at give sine gæster særlige oplevelser. Ligesom en ekspert i oplevelsesøkonomi udtalte sig om de nye tendenser i selve indslaget.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.