De dyreste reklamesekunder - ever

Op mod 21 millioner kroner. Det er prisen for 30 sekunders reklamespot til årets Super Bowl. Se en række af de hypede reklamefilm her og følg braget mellem San Francisco 49ers og Baltimore Ravens LIVE fra kl. 00.30 her.

Den måske mest attraktive reklametid i verden ligger under Super Bowl, når over 100 millioner seere følger NFL-sæsonfinalen mellem de to bedste hold i amerikansk fodbold.

Vi har her samlet et udpluk af nutidige og tidligere års reklamer, der viser kreativiteten, når amerikanske virksomheder brænder millioner af på 30-sekunders reklame spot.

Coca Colas reklame fra Super Bowl 1979 med den legendariske amerikansk fodboldspiller Joe Green.

FedEx har i de seneste år ikke reklameret under Super Bowl. Men i 2006 bragte FedEx reklamen af en hulemandens problemer uden FedEx.

Old Spice reklame for dufte og parfumer til mænd under Super Bowl 2010, rettede sig mod de kvindelige seere. Med skuespilleren Isaiah Mustafa i hovedrollen, blev det vist, at alting er muligt.

Folkevogn havde stor succes med 2011 Super Bowl-reklame. Reklamen viser en dreng i et Starwars Darth Vader kostume, der forgæves forsøger at bruge sin kraft - først på faderens nye Passat lykkes det drengen at bruge "the force".

GoDaddys reklamer er kendt for at portrættere kvinder forfærdeligt, ikke mindst i deres Super Bowl reklame for 2012. Se den og vurder selv.


Og selvfølgelig i Guds eget land spiller bilreklamer en rolle. Her Chevy Silverados fra 2012.

Og Toyotas - også fra 2012.



Her er et udpluk af de reklamer, der bliver skudt af i nat under Super Bowl 2013. Årets Coca Cola-reklame har mødt kritik for racistiske undertoner.

Coca Cola - 2013.


Tøjmærket Calvin Klein går all in på stærke mænd i årets reklamebrag.



Og bilproducenter har åbenbart penge nok, for traditionen tro, fylder bilreklamerne en del. Her Folkevogns Super Bowl reklame for 2013.


Mercedes-Benz - 2013, udvidet version.



Og endelig som rosinen i pølseenden på det udvalg, vi har valget at vise. Audis 2013




Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.