Groft Sagt

Strategisk analyse

Claes Kastholm Hansen: Med en patos, som er en stor sag værdig, skriver Bjarke Møller, redaktør af Mandag Morgen, i Berlingskes Politiko, at Mandag Morgen har lavet en omfattende »strategisk analyse« af fremtiden. Analysen, »der bygger på Mandag Morgens 4D Foresight model, tegner et billede af et samfund i hastig forandring, hvor kommuner og velfærdsinstitutioner er begyndt at indse, at der er behov for radikale effektivitetsforbedringer og innovation i det offentlige«.

Claes Kastholm Hansen
Claes Kastholm Hansen
 Orv, altså! Er det ikke utroligt, hvad sådan en 4D Foresight model kan? Den kan ligefrem sige, hvad alle, der er engagerede i samfundets udvikling, har beskæftiget sig med i årevis. I en verden i hastig forandring er det skønt at konstatere, at der er noget, der aldrig forandrer sig: den alvorsfulde selvhøjtidelighed, der har været Mandag Morgens særkende, lige siden det blev stiftet af Erik Rasmussen. Som Jesus formåede at forvandle vand til vin og stene til brød, har Rasmussen formået at forvandle banaliteter til dybe indsigter. Undertegnede Groft sagt vil nu spørge de øvrige groft sagter, om ikke det var en god idé at skifte navn fra Groft sagt til Strategisk Analyse.

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.