»Guiden ignorerede mig, selv om jeg var topløs«

Hotelgæster klager over det mest utrolige. Som gæsten, der klagede over, at midnatssolen var den samme som dagssolen. Eller hotelgæsten, der ville have rabat, fordi der var mange tyskere på hotellet.

Nøjagtig ligesom i tv-serien 'Halløj på badehotellet' , kræver det en god portion humor at arbejde i hotelbranchen. Den norske avis VG har indsamlet eksempler på, hvad hotelgæster kan finde på at klage over.
Nøjagtig ligesom i tv-serien 'Halløj på badehotellet' , kræver det en god portion humor at arbejde i hotelbranchen. Den norske avis VG har indsamlet eksempler på, hvad hotelgæster kan finde på at klage over.
Den norske avis vg.no har samlet en række skøre klager, som norske hoteller gennem tiden har modtaget fra deres overnattende gæster.

Og listen vidner om, at det kræver en vis portion humor at være ansat i hotelbranchen. Folks opfindsomhed er stor, når det kommer til, hvad hotelgæster mener, et hotel bør yde for den pris, gæsten har givet for værelset.

Som gæsten, der krævede erstatning, fordi brandalarmen lød midt om natten. Eller den mandlige hotelgæst, der blev sur, fordi hotellets unge kvindelige receptionist nægtede at komme op på hans værelse for at binde snoren om mandens hestehale.

Og et par med en baby var ikke tilfreds med hotellets babyseng, som var en rejseseng. De gav sig ikke før personalet var kørt i Ikea og havde købt en tremmeseng til dem.

VG eksempler på gæsters klager fra norske hoteller er alle taget fra det virkelige liv, fortalt til avisen af erfarne folk fra hotel- og turistbranchen, der har oplevet lidt af hvert.

Blandt dem er turistdirektør Rolf Forsdahl fra den norske arbejdsgiverforening Virke. Han er leder af sekretariatet for flere klagenævn - herunder for pakkerejser og flybilletter.

- Stigende krævementalitet i den rige del af verden er en udfordring for rejsebranchen, siger turistdirektør Rolf Forsdahl.

Skøre klager ved udlandsrejser
Og når norske turister rejser i udlandet er deres niveau for, hvornår man kan klage tilsyneladende endnu lavere.

En kvinde i 40'erne var på en pakkerejse til en solrig græsk ø. Hun blev meget interesseret i den blonde, svenske rejseleder, der var i midten af ​​20'erne - og det skjulte hun ikke. Invitationen blev dog mødt med en noget kølig, men høflig og professionel attitude.

Fem dage - og sandsynligvis nogle ouzo’er - senere ringer kvinden til Ankenævnet, og siger:

- Reklamen lover top service, og at gæsterne vil få guidernes opmærksomhed hele tiden, men denne fyr ignorerede mig fuldstændigt - selv når jeg stod foran ham topløs! Har jeg en klagesag?

Andre glemmer at lave deres hjemmearbejde, inden de rejser af sted. To veninder valgte at tage på en lang weekend for at koble af fra deres krævende karrierejob. De ville shoppe og gå i byen og valgte Dubai.

Efter to dage ringer de til rejsearrangøren og siger vredt, at de føler sig ført bag lyset, fordi der i Dubai ikke findes natklubber, restauranter og barer. Og derfor ville de have pengene tilbage.

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.