Berlusconi-blad vil trykke gravide Kate

Igen-igen trækker Kates kurver overskrifter i den kulørte presse. Denne gang er den nu synligt gravide Kate angiveligt fotograferet i bikini i Caraibien.

Her er hertuginden af Cambridge fotograferet i Glasgow i januar 2013.
Her er hertuginden af Cambridge fotograferet i Glasgow i januar 2013.

Hertuginde Kates fysik trækker igen overskrifter. Det sker kun et halvt år efter hendes seneste strid med det franske magasin Closer, der bragte billeder af hende topløs.

Det italienske dameblad Chi, der lige som Closer er ejet af familien til Italiens tidligere premierminister, Silvio Berlusconi, hævder nu at være i besiddelse af prinseparrets feriefotos fra Caraibien, hvor den gravide hertuginde optræder i bikini. Ifølge BBC er billederne taget på en strand på øen Mustique, hvor hertuginden spadserer med sin mand.

Det er uvist om fotografen har befundet sig på stranden, eller om billederne kan være taget fra en båd ud for øen eller endda fra en nabo-ø, skriver Mirror.

Detaljerne omkring knipseriet hænger St. James Place, det engelske kongehus' officielle website, sig ikke i. Her har en talsmand ifølge CNN kun skuffelse til overs for meldingen fra Italien:

- Vi ærgrer os over at billederne af Hertugen og Hertuginden tilsyneladende skal offentliggøres. Det er et klart brud på parrets ret til privatliv.

Billederne af den gravide kvinde, der før sit bryllup med prins Charles' søn var kendt som Kate Middleton, er et varmt emne i den internationale tabloidpresse, da hertuginde Kate har holdt sig meget ude af paparazzilinsernes søgelys siden december, hvor det blev offentliggjort, at hun venter sig. Der findes således ikke mange fotos af Kate som gravid. Hun er nu fire måneder henne, og hendes mave meldes at være »synligt gravid«.



Ifølge BBC er der ikke umiddelbart noget der tyder på, at det engelske kongehus pudser advokater på magasinet, som tilfældet var i 2012 mod det franske magasin, Closer. En fransk domstol tildelte i september 2012 William og Kate sejren og afgjorde, at magasinet skulle udlevere billederne og aldrig trykke dem igen, hvis bladet ville undgå daglige bøder på 75.000 kroner.

I praksis fik afgørelsen nu ikke stor betydning, da andre magasiner allerede havde trykt billederne af den topløse kongelighed. Således også Chi, hvis chefredaktør Alfonso Signorini i forbindelse med Closer-striden ifølge BBC skal have sagt, at han »står i spidsen for en avis, ikke et supermarked. Jeg sælger ikke artiskokker eller gulerødder, jeg sælger gode historier«.

Chi, der også i 2006 kunne kaldes kontroversielt, da de bragte de ni år gamle billeder af prinsesse Dianas sidste sekunder i Alma-tunnellen i Paris trods en global pressebeslutning om ikke at bringe dem, skulle have et oplag på 218.000 trykte eksemplarer. Det meldes, at magasinet onsdag vil offentliggøre de omstridte billeder, som Daily Beast vurderer til at have kostet i omegnen af 1,8 mio. kroner.

Hertuginde Kate ventes at nedkomme med den nye Windsor i juli.

DEBAT: Hvordan skal vi, de øvrige medier, håndtere den slags? Giv dit besyv med på facebook.com/berlingske.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.