Al Jazeera køber Al Gores TV-kanal

Den panarabiske nyhedskanal Al Jazeera har købet den amerikanske kanal Current TV.

Al Gore og hans kompagnon har solgt deres TV-station til al-Jazeera.
Al Gore og hans kompagnon har solgt deres TV-station til al-Jazeera.

USA: Den panarabiske nyhedskanal Al Jazeera har erhvervet den amerikanske kanal Current TV, der blev grundlagt af Al Gore og forretningspartner Joel Hyatt, og etablerer dermed en tilstedeværelse i USA, hvor nyhedskanalen indtil videre har haft begrænset rækkevidde, skriver Guardian.co.uk.

Gore og Hyatt, der grundlagde kanalen i 2005, bekræftede salget i en erklæring onsdag.

Al Jazeera vil lukke Current TV og erstatte det med et nyt netværk, Al Jazeera America, hvor Gore bliver medlem af den nye bestyrelse.

- Det nuværende netværk blev bygget på basis af få centrale mål: At give en stemme til dem, der ikke normalt bliver hørt, at få magten til at fortælle sandheden samt give uafhængige og forskelligartede synspunkter og fortælle de historier, som ingen andre fortæller, udtalte Gore og Hyatt ifølge Guardian.co.uk.

- Al Jazeera har de samme mål, og ligesom Current mener kanalen, at fakta og sandhed fører til en bedre forståelse af verden omkring os, tilføjede de.

BNB

Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.